assalamualaikum,hye2...blog nih tak la secantik blog korang,jadi tak mau kutuk2 k...pa2 pun sebelum korang keluar,follow please !!

Saturday, 23 June 2012

KnaPA , kNaPa n' KnapA ??? :(

assalamualaikum,hyepz...tajuk kite ari kenapa,kenapa n' kenapa...nk taw ark,pa tjuan tajuk ayu ari nie ??
msty la nk kan,hehe...mcm nie !
knpa org yg kita syg slalu mninggalkan kite ? knpa....
x suka la cm nie,hurm...dlu org yg pling-2 ayu syg dh tnggalkan ayu,skrang nie kwan yg ayu syang plak nk tnggalkan ayu...knpa harus jdi bgini ??
mngkin sume nih allah dh mnentukan,huhu !! cdiwh giler...
x snggup khilangan org yg trsyang, n' x nk org yg kita syg tnggalkan kita..
sllunya di mna sja brada,kami slalu brsama...kini,kau sdah tiada..aq hnya ksepiann
mngkin kita tiada jdoh untk brsma,huhu...hnya boleh brsbar n' rdha atas sgla yg brlaku
slalunya kau sorng yg bisah memeluk dri ku dn mnemaniku,tpi kini tiada siapa lagi yg ingin memeluk ku dn mnemani driku jika ku ksepian...
tnpamu ku sntiasa sdih,hurm...kpda rakan ku yg ayu sayangi iaitu NUR ADILA BT AHMAD NASIR,bca lah citer nie...ayu syg kam0oo 4ever,hurm...
plezzz jgn tinggalkan ayu !! ayu nk brsama dyla slma-lmanya..
xdk spa pun bleh m'mishkan kita selain ajal n' maut !!
k larh,bateri blogger dh abis..hakhak

Friday, 22 June 2012

~~DuGaaN iDoP~~ T_T

assalamualaikum,hyepz sume...
sory lma x update ! mklum la bru blek umah mnggu nie,hehe...sume shat x ? klu shat,ucap ALHAMDULILLAH...klu x shat,cpt2 la mkn ubat or gi hospital...
DUGAAN IDOP ! <.....apa mksud nie ?? korang taw x ???
hmmm,setiap manusia msty da dugaan dlm idop diorang...allah msty akn mnguji mreka,huhu..
2 la idop nie pnuh cubaan,dugaan n cabaran..
klu nnty korng hdpi sume tuh,korang sbar,b'doa,twakal n brserah kpda tuhan je larh norh..
INSYALLAH,allah akn mmbntu kita !! dlm idop ayu plak,mcm2 dugaan yg prnah ayu hdpi...
tpi ayu sbar ja,ayu x mrungut !! 
korang plak cm na ?? 
pa2 pon,stiap mnusia psty allah akn mnguji drinya...tdak kira larh ssah ataupon snang
x pon yg bek or bruk !
kna trima larh sume 2uh...klu korang brcinta tpi ptus,jgn cri yg len plak !
korng abiskan bljr dlu !! biarkan jdoh dtang sndri...krna ajal,maut n jdoh sume d tngan tuhan..
kita hny bleh mrancang,ttapi allah yg mnentukannya...jdoh yg allah tntukan lbih bhgia drpda plihan cndry,hakhak !!
aik2,lari tjuk dh nie...hehe,smbung blek2...
dlam dunia nie allah mmang nk uji kita cbb dy nk tngk thap kesbaran,ketabahan n whatever gi larh !
mcm2 cra allah akn uji kita ! kita x bleh lari...
jadi brsbar larh mnempuh semua dugaan dari tuhan ! insyallah,nnty psty ada jln pnyelesaiannya..
n' 1 gi,jgn ptos asa sblum mncuba !!
k,renung2 kan larh kta2 nie...ada mksud2 trtntu,hakhak...
hrap korang paam larh ! k...

Saturday, 9 June 2012

TaK pErCaYa ~~ AdAkAh InI bEnAr ???

argghh,x prcya ! esok dh nk kna blek ostel,huhu...sat2 , assalamualaikum..hehe,lpa lak nk bgi salam !
jwab dlu erk sblom bce,hmmm...smbung blek,aduhh esok dh nk kna blek ostel ! cuti 2 mnggu nie x ckup lngsung,huhu...bgi la 1 tahun troih,bru puas dokk umah...pejam celik-2 dh 2 mnggu cuti sklah,sat je kan !
esok kna blek ostel ! ps2 kna p sklah plak,aduhh rsa malaih plak nk p sklah...mau x mlaih dok umah 2 mnggu,hehe...rsa cm baloq ! taw ark...hahahaha
dok rumah bley tidoq ! on9 fb , update blogger..twitter n bnyk gi larh,hehe...ley enjoyy puas-2,tpi xleh dh..nk kna blek ostel esok !!
hehe...2 larh,dunia dh semakin akhir zaman masa cepat ja brlalu,pejam celik-2 sat ja masa yg kita tnggu2 brlalu..hmmm,k larh2
nk kna kmas brang untuk esok,hehe...kemas awai2 esok bley rest secukupnya,hahaha..k caw lu,2lis pnjng2 tkowt korang bosan....daaa,maassalamah wailalli qa'

Tuesday, 5 June 2012

CiNtA iTu iNdaH ~~

assalamualaikum,hoi2...haha,cm na ari nie ? chat suma....xlrat dh aihh nkk tny,dret soalan yg sma ja...cm na cuty skolah ?? best....hrap2 best la norh !! hakhak...ari nie xdk ayu x dk m0od ckit,hurm...tdy bwink2 ayu da trbca 1 page nih,dy 2lis" CINTA ITU INDAH "n dy cter tntng prsaan wanita trhdap lelaki,hehe...ada dlm 30 jgak yg ayu bca tdy,hurm...nie ayu copy paste !! korng bca larh,mngkin dy bleh mmbntu korang dlm prcintaan....

1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya. 


2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. 


3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan). 


4. Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain. 


5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!! 


6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian. 


7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja. 


8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan. 


9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. 


10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna. 


11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita. 


12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. 


13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan. 


14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam. 


15. Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. 


16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. 


17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!! 


18. Selepas seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal. 


19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati seorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. 


20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri. 


21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!! 


22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya. 


23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. 


24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. 


25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi. 


26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. 


27. Senjata wanita adalah airmata!! 


28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu. 


29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah... 


30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. 

dlm bnyk2 nie ayu suka 6ber 27,hehe....kpda kaum lelaki jgn larh lukakan aty wanita shingga jatuh airmatanya....lgi pula jika wanita itu menangis kerana lelaki,lelaki itu akan disebat dengan tulang rusuk !! 

Sunday, 3 June 2012

aty ini skit !!

assalamualaikum , hye korang...sihat x ? yg sihat 2 alhmdulillah la , klu x sihat...p hospital or klinik amik ubat ps2 mkan k ! sorry lah,ayu lama x update,mklum lah ayu x bpew nk sihat skit...bru2 nie ayu xcdent ngn abg ayu sndry,hehe...ayu x truk sngt,juz abg ayu ja yg trok....hmmmm,ari nie ayu nk kongsi ngn korang skit tntang sakit aty...dh bnyk kali ayu skit aty,ayu sllu d'skiti oleh org rmai...kwan2 ayu pun bnyk yg skiti aty ayu,mklum lah ayu nie lmbut ngn kwan ayu...depa snng lah pijak kepala...korang pun prnah sakit aty kan ? msty lah prnah , bhong sngt lah korang kata x prnah !! n' 1 gi bnyk dugaan yg kna hdpi,smpai kan aty nie xleh than smpai nk nngis...tpi ayu sbar je,hnya allah yg tahu apa yg tlah brlaku...selama nih ayu bnyk b'sbar,tpi sbar nih ada thapnya jgak !! xpew la,kan nabi tlah brkata "SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN "

hmmm...lgipun hnya b'sbar ja yg bleh buat pun,huhu...mngkin ini ujian dari allah,mngkin allah nk uji kesabaran hmba2 nya....

apa2 pun,kita kena tbah...jgn sesekali kita mngeluh , ptus asa n berserah dri...
setiap yg berlaku , psti ada jlan kluarnya...hnya berdoa pada tuhan dn mnta prtlongan dan ptunjuk spya kita buleh kluar dari semua masalah n dugaan ini....


klu korang dh x than sngt dngan kepedihan di aty korang , korang kongsi lah mslah korang dgn rkan2 trdekat atau org2 yg pnting...mngkin dy buleh mmbntu kita,hmmm...
k larh,ayu x nk pnjng kan crita nih ! nnty lama2 korang jdi bosan lak nk bca...